La formació lamenta que el Dia Sense Cotxes no s’hagi acompanyat de mesures actives per promoure i facilitar les alternatives al vehicle privat
La CUP-Crida per Girona s’ha posicionat al voltant de la programació de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura (SMSS) que té lloc aquesta setmana a Girona. La formació ha agraït als centres educatius i entitats la seva implicació, però ha retret a l’equip de govern “manca d’ambició” en l’organització d’activitats.
D’una banda el grup municipal ha lamentat que la celebració del Dia Sense Cotxes s’hagi limitat a “talls de carrer simbòlics”, i que no s’hagi acompanyat de mesures actives per promocionar les alternatives existents a l’ús del vehicle privat al centre, com ara el sistema de transport públic o els aparcaments a les entrades de la ciutat.
La CUP també ha qüestionat que no s’hagin organitzat activitats conjuntes amb la resta de municipis de l’àrea urbana de Girona, tenint en compte que, segons han expressat, “la mobilitat és un dels principals reptes que la ciutat comparteix amb els municipis veïns”.
Igualment, els cupaires han criticat que s’hagin desestimat propostes plantejades per la mateixa CUP com ara la captació de nous usuaris del transport públic oferint viatges d’autobús o de Girocleta gratuïts. En aquest sentit la formació ha lamentat que el grup que es va crear en el marc de la Taula de Mobilitat per coordinar la SMSS només es reunís una vegada al mes de juny i no hagi tingut cap retorn ni continuïtat.
Per tot plegat, la regidora Laia Pèlach ha reclamat que de cara a properes edicions de la SMSS l’equip de govern plantegi accions més ambicioses “per conscienciar la ciutadania de la necessitat d’un canvi de model de mobilitat” i que les acompanyi de “mesures efectives per garantir l’accés i la mobilitat per la ciutat sense necessitat dels vehicles privats de motor”.
D’una banda el grup municipal ha lamentat que la celebració del Dia Sense Cotxes s’hagi limitat a “talls de carrer simbòlics”, i que no s’hagi acompanyat de mesures actives per promocionar les alternatives existents a l’ús del vehicle privat al centre, com ara el sistema de transport públic o els aparcaments a les entrades de la ciutat.
La CUP també ha qüestionat que no s’hagin organitzat activitats conjuntes amb la resta de municipis de l’àrea urbana de Girona, tenint en compte que, segons han expressat, “la mobilitat és un dels principals reptes que la ciutat comparteix amb els municipis veïns”.
Igualment, els cupaires han criticat que s’hagin desestimat propostes plantejades per la mateixa CUP com ara la captació de nous usuaris del transport públic oferint viatges d’autobús o de Girocleta gratuïts. En aquest sentit la formació ha lamentat que el grup que es va crear en el marc de la Taula de Mobilitat per coordinar la SMSS només es reunís una vegada al mes de juny i no hagi tingut cap retorn ni continuïtat.
Per tot plegat, la regidora Laia Pèlach ha reclamat que de cara a properes edicions de la SMSS l’equip de govern plantegi accions més ambicioses “per conscienciar la ciutadania de la necessitat d’un canvi de model de mobilitat” i que les acompanyi de “mesures efectives per garantir l’accés i la mobilitat per la ciutat sense necessitat dels vehicles privats de motor”.