La formació proposa mesures a les escoles, estendre les activitats a tota l'àrea metropolitana i tancar alguns carrers al trànsit. També proposa captar nous usuaris de TMG oferint viatges d’autobús gratuïts, entre d'altres mesures

La CUP-Crida per Girona considera que la proposta d’actes de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura (SMSS) que ja ha començat i durarà fins el 17 d'octubre és poc agosarada i dista molt de les propostes realitzades per altres ciutats europees. En aquest sentit, critica que s’hagin inclòs activitats pròpies de la dinàmica municipal que poc tenen a veure amb la mobilitat com una visita per descobrir les llegendes de Girona o una altra per conèixer les ribes del Ter.

Des de la comissió ambiental de la formació reclamen que s’aprofiti aquesta ocasió per realitzar actes conjunts entre els diferents municipis de l'àrea metropolitana del Gironès i proposen la realització de proves de talls de carrers al trànsit rodat tal i com ja es ve fent en d'altres ciutats europees, així com l’oferta de trajectes gratuïts per la captació de nous usuaris de transport públic.

La formació independentista recorda que l’objectiu final d’aquestes activitats ha de ser la sensibilització ciutadana però també han de permetre avançar cap a un nou model de mobilitat basat en l'ús de la bicicleta, els desplaçaments a peu, el transport públic i el car sharing, tot plegat amb la finalitat de pacificar els carrers i rebaixar els elevats nivells de soroll, contaminació i Co2.

Pel que fa a la sensibilització, la CUP-Crida per Girona creu que cal fer especial èmfasi en les escoles i centres educatius de la ciutat que durant les hores punta pateixen una congestió insostenible que genera una elevada contaminació amb afectacions a la salut dels infants.

Aparcaments de pagament

El model de la CUP parteix de l'establiment d'un gran pacte per la mobilitat sostenible que integri el conjunt de l’àrea metropolitana i passa per descongestionar el centre i els centres dels barris a través d'aparcaments dissuasoris connectats amb llançadores gratuïtes. En aquest sentit, la formació exigeix també la implicació de les empreses per facilitar el desplaçament dels seus treballadors i treballadores. Per això, Jordi Navarro, membre de la comissió ambiental de la CUP qüestiona la recent notícia sobre el pagament de 2€ diaris per a l’aparcament de la Copa i reclama que aquest tipus de mesures es debatin i consensuïn el marc de la Taula de Mobilitat.

La formació independentista considera imprescindible que mesures d’aquest tipus vagin acompanyades de tot d’altres accions que facilitin el desplaçament a la ciutat (reducció dels preus i augment de freqüència dels autobusos, més estacions de Girocleta...) així com solucions d’aparcament pels veïns i veïnes del Barri Vell. Per això proposa la realització d’una sessió extraordinària de la taula en la qual s'hi convidin als representants de la comunitat educativa, les associacions de comerciants, sindicats, les entitats ecologistes i experts independents en mobilitat sostenible.