La formació presenta una moció per millorar els abonaments d’autobús
per a persones amb mobilitat reduïda i augmentar el nombre de taxis adaptats,
entre d’altres

Quant al taxi, els cupaires denuncien que la reduïda flota
de vehicles adaptats i la manca de coordinació entre aquests serveis obliga a
les persones amb mobilitat reduïda a haver de reservar amb un o més dies d’antelació
i, en dies festius o èpoques de vacances, fins i tot pot resultar impossible
disposar d’un taxi adaptat. Per això la moció proposa elaborar i tirar endavant
un pla d’actuacions que ofereixi millores a l’actual situació.
Cal tenir en compte que el mateix Pla de Mobilitat Urbana de
Girona aprovat el 2014 ja detectava aquestes mancances i proposava millorar el
servei per a persones amb mobilitat reduïda augmentant el nombre de llicències
de taxi i creant un grup de treball per oferir el servei de taxi a preus
d’altres transports públics. En relació amb el nombre de llicències el nou
Reglament Regulador del Servei del Taxi preveu que augmentin fins el 20% en 10
anys fixant que totes les noves llicències hauran de ser adaptades a persones
amb mobilitat reduïda, però alhora comprometent-se a adoptar mesures per incentivar
l’adaptació dels vehicles actuals.
Tot i reconèixer que en els darrers anys s’han anat adaptant
els transports públics per fer-los més accessibles davant la diversitat
funcional, la CUP-Crida per Girona creu que “el transport públic encara té
moltes possibilitats de millora a la nostra ciutat i especialment per a les
persones amb dificultats de mobilitat” i alerta que “Girona encara és lluny de ser
plenament accessible perquè la mobilitat reduïda suposa encara avui un problema
per moure’s per la ciutat”.